ads1

Review Warcraft Movie : The Begining : Terima Kritikan Hebat ?


Bila sebut warcraft pasti tidak asing lagi di kalangan gamers. Filem ini di nanti-nantikan dan sering menjadi bualan mulut orang ramai kerana sekian lama di tunggu oleh peminat game World of Warcraft.  Game ini sendiri juga sebenarnya dapat dinikmati oleh setiap gamers yang permah memainkan Warcraft, atau mini maps di dalamnya seperti Defence of the Ancient (DotA), Tower Defence dan lain sebagainya.


Bila sebut pasal dota pasti teringat zaman di politeknik berkumpul ramai-ramai berperang dengan karakter pilihan.


Review Warcraft 2016 : The Begining

Kisah ini bermula apabila gerbang dimensi terbuka.Akibatnya dua dunia terhubung dan secara kebetulan.Pada saat itu dunia orc, Draenor yang sedang mengalami masa kehancuran dan mereka harus mencari tempat baru untuk dapat bertahan hidup dan dapat membangun kerajaannya yang bernama Horde. Gul’dan (Daniel Wu) selaku kepala suku dari para orc tersebut yang dibantu Durotan (Toby Kebbell) dan Blackhand (Clancy Brown) sedang mempersiapkan dark portal yaitu gerbang yang menghubungkan antara dua dunia, dengan kekuatan sihir yang dimiliki oleh Gul’dan.




Setelah Gul’dan berhasil membuka Dark Portal tersebut. Ternyata kota yang dituju tersebut ialah kota Azeroth yang merupakan tempat kehidupan para manusia. Kehidupan manusia aman damai sehingga pada akhirnya, para orc yang berhasil masuk ke dunia manusia tersebut perlahan-perlahan menghancurkan semua orang hingga pemukiman yang ada disitu.

Alliance yang merupakan kerajaan di kota Azeroth tersebut mendengarkan khabar bahawa ada penyerangan besar-besaran di bagian selatan dan barat dikota tersebut. Liane Wryn (Dominic Cooper) yang merupakan pemimpin kerajaan di kota Azeroth tersebut mengutus anak buahnya yakni Anduin Lothar (Travis fimmel) dan meminta bantuan juga kepada seorang penjaga yang dikenal memiliki kekuatan setengah dewa yakni Medivh (ben Foster) untuk mencari tahu siapakah dalang dari kekacauan tersebut. Aah, dari sinilah pertarungan dimulai!


Namun pada versi filmya kali ini salah satu karakter bernama Garona Halforcen yang justru tidak pernah ada pada game

Siapa Garona ?

Garona ini adalah separuh manusia dan separuh orc dan memiliki peranan penting dalam kehidupan orc dan human.

Kalau ingin mencari apa kelebihan Warcraft berbanding Game of Thrones dan The Lord of the Rings, boleh dikatakan filem ini lebih mengutamakan diversiti. Warcraft tampak berusaha memecahkan rasialisme yang selalu dimainkan dalam filem-filem berjenis fantasi.
Di Warcraft, kita tak hanya akan melihat semua Orc berperilaku jahat seperti dalam The Lord of the Rings. Tidak juga seperti White Walkers yang semuanya berperilaku tanpa perasaan. Orc dalam Warcraft masih ada yang memiliki belas kasih.
Sejak dari game Warcraft lagi acik mengagumi grafik dalam filem ini dan boleh di katakan terbaik dan kesan yang baik. Teruja !!
Walau ada yang kritik hebat filem ini tetapi penilaian kita berbeza dan kamu harus tonton sendiri.
Kalau nak tahu lebih lanjut , jangan lupa menonton di pawagam berhampiran kamu.

Kalau tanya acik, acik bagi 
☆☆☆☆/5
Share this article :
+
0 Komentar untuk "Review Warcraft Movie : The Begining : Terima Kritikan Hebat ?"

 
Copyright © 2015 Kaki Wayang - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia