ads1

X Men Apocalypse 2016 Mengimbau Kembali Ke Masa lampau ?



 filem yang satu ini adalah Bryan Singer, Simon Kinberg, Dan Harris, Michael Dougherty. Film X-Men: Apocalypse ini juga akan dibintangi oleh beberapa aktor terkenal seperti Rose Byrne, Jennifer Lawrence, James McAvoy, Nicholas Hoult, Michael Fassbender.

Filem X-Men: Apocalypse (2016)




Sebenarnya Filem X-Men: Apocalypse ini adalah kembalinya Cyclops, Storm, Jeans Grey ke masa mudanya. Mereka bertiga akan bergabung dengan semua rakan mereka seperti Charles, Magneto, Raven, Wolverine, serta Beast. Mereka akan kembali bersatu dan bergabung seperti dulunya. Mereka bersama-sama akan kembali menghadapi musuh baru mereka yang bertekad untuk menimbulkan kehancuran dan menghancurkan sejarah dari manusia.


X-Men: Apocalypse ini juga menceritakan tentang X-Men: Apocalypse berada 10 tahun setelah X-Men: Days of Future Past. Menurut sinopsis yang ada, ketika Apocalypse terbangun dari kuburannya di Mesir, ia melihat dunia kacau yang penuh dengan konflik, perang dan kehancuran.

Apocalypse lalu merekrut Storm dari jalanan di Kairo, Angel dari klub tarung di Berlin, Psylocke yang bekerja untuk makelar mutan bernama Caliban, dan Magneto yang mencuba untuk hidup 'normal' di Polandia.Dia jatuh cinta dan dia pada asasnya meninggalkan jalan metal .

Sayangnya, hal itu tidak berlangsung lama kerana Apocalypse menemukan Erik dan merekrutnya.


Di sisi lain, Raven (Jennifer Lawrence) tengah membantu penyelamatan mutan yang tertindas atau dihambakan, termasuk teleporter bernama Nightcrawler. "Ia mendengar tentang apa yang terjadi pada Erik dan ingin mencarinya dan membantunya.


Sementara itu, Charles Xavier (James McAvoy) mengajarkan para mutan untuk boleh mengendalikan kemampuan mereka.

Di balik kemuncak cerita ini adalah apabila Sabah Nur dapat kuasa yang di ingini selama ini iaitu Kawalan minda yang di ingini profesor. Dia cuba gunakan profesor untuk menakluki dunia dengan mudah dan kembali kehidupan seperti dulu tanpa mesin.

Bagaimana mereka kalahkan Sabah Nur  ?

Saksikan sendiri ye haha. Tapi acik agak sedih jugaklah Logan hanya hadir untuk jangka masa singkat tidak seperti filem x  men yang lain. 

Kamu dapat lihat kuasa sebenar yang tersimpan terhadap Jean. 

X men kali sangat berbeza ianya memberi pengajaran yang baik. Setiap orang ada X faktor kita sendiri. Kita perlu cari dan pelajarinya sendiri. Kita semua X Men. Ok tetiba nak ada kuasa pulak. 





Share this article :
+
0 Komentar untuk " X Men Apocalypse 2016 Mengimbau Kembali Ke Masa lampau ? "

 
Copyright © 2015 Kaki Wayang - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia