ads1

10 Filem Marvel Paling Laris Di Dunia



Siapa di sini peminat filem dari Komik Marvel ?

Tentu ramai sekali peminat serata dunia dan tertunggu-tunggu hasil keluaran filem berdasarkan Komik Marvel. Tentu sekali kamu ingin tahu filem yang manakah mendapat kutipan paling tinggi di dunia.

Menurut laman web boxofficemojo.com di sertakan 10 filem mendapat kutipan tertinggi.




1. Marvel's The Avenger

Filem ini adalah adaptasi dari kisah adiwira yang menjadi kebanggaan "Marvel" bagi mempamerkan watak superhero. Menariknya dalam filem ini kerana ia menampilkan watak gabungan beberapa superhero iaitu Iron Man , Thor, Captain America, Hulk dan Black Widown.

Hasil Kutipan 

$623,357,910

2. avengers :  Age of ultron


"Marvel Studios menyajikan Avengers: Age of Ultron, aksi kepahlawanan yang melanjutkan film superhero terbesar sepanjang masa. Ketika Tony Stark mencuba untuk memulai program perdamaian aktif, semuanya menjadi serba salah dan para pahlawan terkuat di bumi, termasuk Iron Man, Captain America, Thor, The Incredible Hulk, Black Widow, dan Hawkeye, harus menghadapi ujian akhir saat nasib planet bergantung dalam keseimbangan."

"Saat Ultron yang jahat muncul, semua bergantung kepada The Avengers untuk menghentikannya dari berlaku rencana yang mengerikan, dan segera membentuk team yang tak mudah dan aksi tak terduga membuka jalan untuk sebuah penjelajahan global yang epik dan unik."

Hasil Kutipan : $459,005,868

3. Iron Man 3 



Selepas peristiwa The Avengers,  Tony Stark telah mengalami sindrom panik melampau dan telah membina beberapa suit Iron Man dirumahnya . Keadaannya itu telah menyebabkan hubungannya tegang dengan kekasihnya Pepper Potts yang merupakan CEO Stark Industries. Dalam siri flashback pada malam tahun baru 1999, Stark bersama kekasihnya pada masa itu seorang saintis botani , Maya Hansen,telah menolak mentah-mentan pelawaan Aldrich Killian, yang mahu sokongan Stark dalam usahanya meneruskan program Advanced Idea Mechanics.
ironman
Pada masa kini, terdapat rentetan pengeboman oleh pengganas yang menggelarkan dirinya ‘Mandarin’ dan telah membuatkan agensi perisikan bingung kerana kekurangan bukti forensik. 

Hasil Kutipan : 
$409,013,994

4. Spiderman 



Spider-Man ialah filem superhero Amerika tahun 2002, siri pertama dalam siri filem Spider-Man berdasarkan watak fiksyen Spider-Man Marvel Comics. Filem Spider-Man diarahkan oleh Sam Raimi dan ditulis oleh David Koepp. Filem Spider-Man dibintangi oleh Tobey Maguire sebagai Peter Parker, seorang pelajar sekolah tinggi yang menjadi penentang jenayah selepas mendapat kuasa seperti labah-labah, bersama dengan Willem Dafoe sebagai Green Goblin, Kirsten Dunst sebagai kekasih Peter Parker, dan James Francosebagai kawan baiknya.
Hasil Kutipan : 
$403,706,375

5. Spiderman 2




Spider-Man 2 ialah filem superhero Amerika tahun 2004 diarahkan olehSam Raimi, ditulis oleh Alvin Sargentdan dihasilkan oleh Alfred GoughMiles Millar, dan Michael Chabon. Spider-Man 2 merupakan filem kedua dalam siriSpider-Man berdasarkan watak fiksyen (rekaan) Spider-Man Marvel Comics. Ia menyaksikan kebangkitan semulaTobey Maguire sebagai Peter Parker,Kirsten Dunst sebagai Mary Jane Watson dan James Franco sebagaiHarry Osborn.

Hasil Kutipan : 
$373,585,825

6. Deadpool 


Mengisahkan tentang Wade Wilson yang ditukarkan kepada Deadpool oleh seorang saintis nama Ajax. Eksperimen yang dilalui oleh Wade Wilson menyebabkan proses penyembuhannya menjadi sangat cepat dan emosinya menjadi seorang yang kelakar.

Asalnya Wade Wilson merupakan seorang elit dalam pasukan khas kerajaan. Dia dibantu oleh dua oang sahabat (mutan) bagi mencari dan menghapuskan saintis dan geng jahat yang hampir meragut nyawanya sebelum ini.

Hasil Kutipan : 

$362,230,218

7. Spiderman 3 



Spider-Man 3 ialah filem superhero tahun 2007 ditulis dan diarahkan olehSam Raimi, dengan lakon layar olehIvan Raimi dan Alvin Sargent. Spider-Man 3 merupakan filem ketiga dan terakhir trilogi Sam Raimi dalam siriSpider-Man berdasarkan pada watakSpider-Man Marvel Comics. Filem ini dibintangi Tobey Maguire, Kirsten Dunst, James Franco, Thomas Haden Church, Topher Grace, Bryce Dallas Howard, Rosemary Harris, J.K. Simmons dan James Cromwell.
Hasil Kutipan : 
$336,530,303


8. Guardians of The Galaxy



Guardians of the Galaxy ialah sebuah filem adiwira Amerika Syarikat 2014 berdasarkan pasukan adiwira Marvel Comics dengan nama yang sama, diterbitkan oleh Marvel Studios dan diedarkan oleh Walt Disney Studios Motion Pictures. Ia merupakan filem kesepuluh dalam Marvel Cinematic Universe. Filem ini diarahkan olehJames Gunn yang juga menulis skrip bersama Nicole Perlman. Ia menampilkan barisan pelakon terdiri daripada Chris PrattZoe SaldanaDave BautistaVin DieselBradley CooperLee PaceMichael RookerKaren Gillan,Djimon HounsouJohn C. ReillyGlenn Close dan Benicio del Toro. Di dalamGuardians of the Galaxy, Peter Quill membentuk satu pasukan dengan sekumpulan makhluk angkasa yang melarikan diri selepas mencuri artifak yang berkuasa.

Hasil Kutipan : 
$333,176,600 


9. Iron Man




Iron Man ialah filem berdasarkan watakMarvel Comics Iron Man. Filem ini diarahkan oleh Jon Favreau dan membintangi Robert Downey Jr.,Gwyneth PaltrowTerrence Howard, danJeff Bridges. Dijangkakan untuk keluaran pada 2 Mei 2008 dalamAmerika Syarikat, ia ditayangkan di pawagam-pawagam secara serentak diMalaysia pada 30 April 2008

Hasil Kutipan : $318,412,101

10. Iron Man 2 




Televisi Rusia menunjukkan Stark Industries CEO Tony Stark (Robert Downey, Jr) mengungkapkan identitinya sebagai Iron Man kepada dunia. Ivan Vanko (Mickey Rourke), yang ayahnya, Anton Vanko (Yevgeni Lazarev), baru saja meninggal kerana alkohol, melihat kejadian ini dan mulai membangun reaktor arc untuk balas dendam pada Stark.

Hasil Kutipan : 

$312,433,33
Share this article :
+
5 Komentar untuk "10 Filem Marvel Paling Laris Di Dunia "

Huyoo... ada yg sampai 6ratusjuta

Iron man mendomiansi nampaknya.... Kenapa X-Man tak tersenarai? PapaG minat X-man. Majoriti setiap siri dalam sequel dia PapaG tgk. Tak sabar nak tunggu X-Man Apocalyps 19 Mei ni..

Eh lupaaaa..!!! Filem MARVEL... Hahahah... Sory2 salah komen.. Kofiden jee..

Wah wahhh..hebat laa..filem2 camni memang sentiasa menarik perhatian orang ramai untuk menontonnya..

Filem-filem yang menarik... Boleh saya berbagi wawancara dengan Akira Kurosawa (imajiner) di http://stenote-berkata.blogspot.com/2018/04/wawancara-dengan-akira.html

 
Copyright © 2015 Kaki Wayang - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia