ads1

Review Captain Amerika Civil War Filem Paling Gempak 2016 ?



Captain America: Civil War memang jangkakan sebagai film Marvel Cinematic Universe paling tergempak. Bagaimana tidak, hampir seluruh anggota Avengers kecuali Hulk dan Thor hadir di film ini. Gilanya, mereka hadir bukan untuk menghadapi villain berkekuatan super, namun untuk menghadapi satu sama lain untuk berentap !

Walaupun begitu film ini ternyata bukan semata-mata berisi perlawanan antara superhero saja. Menariknya kita dibawa kepada berbagai macam peristiwa lampau yang belum pernah kita saksikan sebelumnya dan ternyata menyingkap tabir yang masih tersimpan selama ini. Melalui film ini kisah masa lalu yang kadangkala malah tidak diketahui oleh ramai.



 Mungkin sebelum menyaksikan filmnya kita menyangka persengketaan antara Captain America dan Iron Man semata  menjadi agenda utama oleh ketidaksepakatan mengenai Sokovia Accords. Nyatanya aturan dari PBB mengenai pembatasan aksi The Avengers itu memang peneraju, namun bukan satu-satunya persoalan yang membuat persengketaan di antara mereka tambah hebat. Pada akhirnya, hal-hal lainlah yang membuat pertempuran di antara Captain America dan Iron Man lebih parah.

Menariknya perbezaan-perbezaan pendapat dan malah filosofi hidup antara Captain America dan Iron Man berhasil disampaikan dengan jalinan yang walaupun sedikit serius namun masih mengalir. Persoalan sebab musabab persengketaan antara dua kelompok superhero ini memang dibahas lebih mendalam. 

Persoalan tentang siapa berpihak siapa antara Captain America atau Iron Man ternyata bukan persoalan yang sederhana bagi para superhero. Maklum mereka sudah mengenal dan bertempur bersama sejak lama. Seringkali, mereka sendiri masih merasa keliru dengan pilihannya dan  masih sering beradu argumen di dalam kelompok sendiri. Bahkan pada akhirnya memang ada antara mereka menyokong pihak yang berlawanan.




Terlebih lagi, ada banyak kejutan pada pertarungan skala besar antara kedua kelompok superhero ini. Apalagi kehadiran beberapa superhero baru di kancah MCU seperti Black Panther, Ant-Man dan tentu saja Spider-Man ternyata bukan hanya menambah seru pertarungan. Namun memberi warna lain khas Marvel yang selalu mampu menyelipkan hal-hal jenaka bahkan dalam pertarungan sekalipun. Sehingga walau film ini berkisah soal perlawanan besar antara dua kelompok superhero, tidak membosankan.

Khusus untuk Spider-Man kehadirannya memang paling istimewa. Selain merupakan kemunculan istimewa Spidey di film MCU, juga sekaligus penampilan khas Tom Holland sebagai Peter Parker. Menurut kaki wayang yang terpenting dari kehadiran Spider-Man di Captain America: Civil War ini bukanlah semata pada aksinya. Namun berhasil menambah kontras pada film superhero ini sehingga tidak jadi membosankan.

Seperti layaknya film  Marvel, pada end credit scene pada Captain America: Civil War mengenai filem terbaru Marvel !! 

Nak Tahu lebih lanjut jangan lupa ke pangung wayang untuk menyaksi filem. Nyatakn sokongan sama ada Team Captai atau team iron man ! 
Share this article :
+
2 Komentar untuk "Review Captain Amerika Civil War Filem Paling Gempak 2016 ?"

Blog baru.... Wayang Land... Memang nk cr masa utk tgk cerita ni... insyallah..

Blog baru.... Wayang Land... Memang nk cr masa utk tgk cerita ni... insyallah..

 
Copyright © 2015 Kaki Wayang - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia